19.1.11

Innehållet anses stötande


Mitt senaste inlägg handlar om språket som maktmedel och som på beställning en direkt reaktion på det när jag försökte dela det på facebook. Jag utgick från att det var på grund av vissa ord i texten (som i mitt inlägg är titlar på program och böcker bland annat).
I väntan på okej från facebookguden började jag fundera på exakt vilka ord det är som anses stötande? Och hur de väljs ut? Undrar om det är jämlikt? 
Trodde jag!

Inget inlägg kan nu delas på facebook eftersom det har rapporterats som stötande. (!)  "Det här meddelandet innehåller blockerat innehåll som tidigare har flaggats som stötande eller skräppost. Meddela oss om du tycker att detta är felaktigt." hälsar facebook.
 
Språket som maktmedel! Hur ska jag veta vilka ord som stoppas av nåt filter? Undra om det finns nån lista...
Mycket märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar