2.7.11

Mot Almedalen!

Nu så, följdfrågorna börjar äntligen sätta sig inför seminariet på tisdag. Jobbar stenhårt på att se fram emot mitt första uppdrag att moderera, och inte låta nervositeten ta över. Min vän C som är konstnär och gör mycket performances sa att hon alltid är lika nervös varje gång och alla andra talar om för mig att om man inte är nervös så blir det inte bra.
Nå, jag vet inte det jag.

Men vad jag vet är att frågan om hur man säkerställer ett jämlikt bemötande är viktig för alla som arbetar med människor. Därför ställs frågan på seminariet brett och inte endast specifikt kring ungdomsverksamheter. I panelen sitter bland annat Carita Juselius, VD för COPA, som är expert på värderingar och viken av att arbeta med dessa. Vanja Bardh Olsson, Directa och Erika Kjellstrand, Diversa är också med i panelen och deras projekt är som systerprojekt, där kunskapen kring bland annat bemötande går rakt in i det andra och ligger sedan till grund för utbildning för chefer i de verksamheter som berörs.
Tema Likabehandling är också med, experter på likabehandlingsarbete i arbetslivet.
Och nu är det snart dags. Imorgon åker vi mot Visby! I Gustavsvik där vi bor kommer jag vara en del av Fryshusets bloggstuga som vi ska rigga - bloggande och twittrande om många olika områden är en viktig satsning detta år för Fryshuset.
Så följ oss via våra olika kanaler, twittrar gör bland annat jag, Helena Meyer, Banar Reza och Fryshuset. Bloggarna är den här och Fryshusbloggen.
Hoppas vi ses i vimlet.

Kärlek så länge ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar